Na prázdniny do Londýna!

Do Londýna jsem přiletěla na začátku října 2015. Za chvilku už to bude půl roku a já stále nemohu uvěřit tomu, jak vše probíhalo, a hlavně stále probíhá, hladce a bez problémů. Po příletu jsem se jako všichni ostatní účastníci programu sešla s Gábinou, se kterou jsme hned zavolaly na Job centrum kvůli pohovoru na NIN (National Insurance Number), které je pro získání práce zde v Anglii nezbytné. Naivně jsem si plánovala, jak vše bude trvat dlouho – pravděpodobně zvyk z českých úřadů - a já budu mít nejméně 2 týdny na to procestovat Londýn a zorientovat se. To jsem se ovšem spletla!

Jako po másle

Přiletěla jsem do Londýna v úterý odpoledne, vlastně jediný volný den jsem měla ve středu, ve čtvrtek už jsem měla pohovor v agentuře, přes kterou momentálně pracuji, v pátek dopoledne pak rovnou „trial shift“ v jednom z nejznámějších londýnských hotelů. A vlastně se dá říct, že od této chvíle jsem se nezastavila. Už se nemůžu dočkat léta, kdy si konečně udělám čas na Londýn, jak jsem plánovala už na začátku. Ovšem já jsem za to jedině ráda!

Na vlastních nohou

Moje první zkušební směna v hotelu dopadla očividně dobře, protože hned od dalšího dne už jsem si mohla vybírat "normální" placené směny, a tak je tomu doteď. Prvních pár týdnů bylo nejtěžších, všechno pro mě bylo nové a musela jsem se rychle učit. Tady si vás nikdo nevezme stranou a nevysvětluje, co a jak máte dělat, prostě se to musíte naučit za pochodu a to co nejrychleji.

Neexistuje slovo „ne“

K mému úžasu (nikdy jsem totiž žádnou takovou práci nedělala) jsem i tohle velmi rychle zvládla, protože už po měsíci mě manažeři na jednotlivých směnách začali vybírat do pozice team leadera. To znamená, že dostanete na starost dalších 5-6 lidí, svoje stoly, o které se musíte společně celou dobu starat a hlavně speciální objednávky hostů, které si musíte zapamatovat a vědět, kdo z "vašich" lidí bude kterého hosta servírovat. Ale to nejdůležitější – cokoliv si host od vašeho stolu vymyslí, to musíte zařídit. Přece jen je to 5hvězdičkový hotel, takže neexistuje slovo „ne“, „nemáme“, ani „nemůžeme“. Musíte dokázat zařídit cokoliv a pokud možno ihned. Naštěstí je tu s vámi vždy váš manažer, který vám hlavně ze začátku pomůže.

Manažeři se vším pomáhají

Co se týká manažerů, to je kapitola sama pro sebe. Není to jako u nás. Když tu ráno dorazíte do práce, vítají vás s úsměvem, rovnou vás obejmou na přivítanou, ale hlavně se o vás zajímají. Většinou nám radí i s životem v UK celkově a je na nich prostě vidět, že mají zájem. Často nám i pořádají tematické večery, nebo s námi jen tak zajdou po práci na pivo. Nechci tvrdit, že tohle by se u nás nikdy nemohlo stát, jen já osobně jsem se s podobným přístupem v Česku tedy nikdy nesetkala.

Práce s celebritami

Díky práci v tomto hotelu jsem se také dostala na akce, o kterých se mi nikdy ani nesnilo. Naposledy jsme například vyjeli na celý víkend z Londýna, abychom jeden den měli školení o etiketě a další den mohli obsluhovat sultána Bruneje s rodinou. O celebritách a dalších významných osobnostech, které se za tu dobu v hotelu mihly, ani nemluvím. Program bych proto všem vřele doporučila. Zpětně nechápu, proč jsem se tak dlouho rozhodovala, jestli do toho jít nebo ne. Vše bylo mnohem jednodušší, než jak se zdálo. Ve finále bylo nejtěžší rozloučit se na letišti s rodinou a odhodlat se nastoupit do letadla.

Přidej se k nám na Facebooku!

Partneři